iLovePalestine.com

Wednesday, April 15, 2009

Di saat aku di uji~


Assalamualaikum.. my dearies friend~~

minggu nh wayar kepale aku terputus...

aku lalai dengan kepade mu ya Allah dan aku xbersungguh2 menghadapmu ya allah..astarfirullah hal aziem.. ya allah ampunkan lah doseku dan dose2 mereke yg lalai kepade mu ya allah..


KENAPA AKU DIUJI?

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka
dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman,"
sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya
kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka
sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar
dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg
dusta." -Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-
IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia
amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu
menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu,
Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." -
Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan
sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-
Baqarah ayat 286

RASA FRUST?

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah
pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg
paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yg
beriman." - Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah
kamu (menghadapi segala kesukaran dalam
mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan),
dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada
kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan
bersedialah (dengan
kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan)
serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya,
kamu berjaya (mencapai kemenangan)." -Surah Al-
Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan
jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan
sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat
kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah
Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?

"Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2
mu’min, diri, harta mereka dengan memberikan
syurga utk mereka… ..

-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain
drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal." -
Surah At-Taubah ayat 129

AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!

"… ..dan jgnlah kamu berputus asa drp rahmat
Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari
rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
-Surah Yusuf ayat 12


"Ya allah, aku hambamu yang lemah. aku mohon dengan sungguh2 ya allah..Ya Allah, janganlah Kau pesongkan hatiku setelah Engkau beri hidayah dan petunjuk padaku....tunjukkanlah aku jalan yg benar, jalan org2 yg Kau beri rahmat,bukan jalan yg Kau murkai dan bukan jua jalan yg sesat"..amin~~



No comments: