iLovePalestine.com

Friday, May 8, 2009

-Happy mother's day- =)

Assalamualaikum~
Ibu....
tetibe teringat kat ibu dikampung~ rase sebak didada...sehatkah die? dah makankah die? gembirakah die? air mata menitis tanpa diduga..

suatu hari ku pulang ke kampung, ku lihat ibu kesakitan-ibu diserang penyakit asma. ibu bernafas tercunggap-cunggap, ku xsanggup nangis dihadapannya.perasaan ini ku pendam dalam-dalam. hanya mampu menangis di dalam hati. dihadapannya, aku hanya mempu mengukir senyuman, tidak mahu die bimbang, dia bimbang aku akan terganggu dengan exam yg bakal dihadapi beberape hari lagi.. ibu, semoga kau cepat sembuh bu...

ibu penah bercerita kepadaku, sakitnya sewaktu melahirkanku..hingga aku sendiri tidak sanggup mendengarnya..begitu besar pengorbanan itu, sebab itu jugalah jika seorang perempuan itu melahirkan anak dan meninggal dunia dikira mati syahid.

ibu, dari kecil hingga dewasa, kau menjaga ku tanpa sedikit p0n merungut, mendidik ku dengan penuh ketekunan agar suatu hari nanti aku jadi insan yang berguna kepada masyarakat,menjagaku dengan penuh kasih sayang,...kasih sayangmu tidak berbelah bagi-tp dari mana ya dari kasih sayang ini??begitu murni sifat ini... tanpa kasih sayangNya, tidak hidup lah kite diatas muka bumi ini. oh..kasih sayang itu datangnya dari Allah,terima kasih Allah kerana mencampakkan sedikit kasih sayangMu kepada hamba2Mu..ya Rahman~ ya Rahim~
walaupon begitu, kenape diri ini sering kasi menderhakainya? mengapa? ibu~~ ampunkanlah dosa anakmu ini ibu, telah byk ku lukakan hatimu ibu...
Adakah kau tahu?
Rasulullah SAW ber-sabda:
"Sukakah kamu kuberitahukan tentang dosa yang besar?" Mereka menjawab : "Ya Rasulullah." Beliau bersabda; "Syirik kepada Allah, durhaka kepada kedua orang tua, membunuh (manusia), saksi palsu dan zina."
Jadilah anak2 yang solehah yang sentiasa mengembirakan hati kedua ibu bapa..

happy mother's day
"sesungguhnya surga itu, dibawah tapak kaki ibu"


kepada bakal2 ibu dan ayah ^__^ & ^__6
bolehlah mengamalkan surah2 dibawah:-
1) Surah Maryam-anak yg soleh dan solehah
2)Surah Lukman- supaya anak menjadi pintar dan cerdik
3)surah Yusuff-melahirkan anak2 yg ensem+comel+cantik =P
4)surah Al-Taubah-bersihkan jiwa anak dan ibu
5) surah Al-Imran:ayat 38
Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.

pesanan author

7 comments:

k.dz said...

salam,

tq for the wish (hehe perasan,maklumla akak pun ibu2 jugak).banyak tips utk diamalkan.hehe.keep writing ye =) nanti dah start intern sure byk sharing =)

sya-shan said...

dah stat intern byk sharing? hehe.. hopefully la tangan ni rajen menaip dan internet kat sane nanti baek2 aja.. ^_^ hepi mothers day to ol mothers!!!

ms.LaDy bug said...

happy mother's day mummy dz~ =P & mummy n0la..haks2..lalla
writing byk2 sya-shan, pesanan ur grandma k!!~

sanishaqifah said...

happy mother's day to all ^^


p/s saje nyebuk..=P

ms.LaDy bug said...

shaqifah =P

Angahbaek said...

hepi belated mothers day. huhu.. taleh comment haritu connection terok~ :(

theres a very nice song by yusuf Islam - Your mother. sape yg belum penah dgr lg, jgn tak dgr!

and here's the lyric.

Your Mother - Yusuf Islam

Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay right close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

sweeeeet~

ms.LaDy bug said...

nice song~ =)